پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118609
بيکاري و تورم درد بزرگي است/ببينيد چه بلايي سر سياست‌هاي اصل 44 آوردند
تاریخ انتشار : 1393/06/03 08:18:52
نمایش : 1806
رئيس مجلس با بيان اينکه بيکاري و تورم درد بزرگي براي کشور است گفت: سياست‌هاي اصل ۴۴ به درستي اجرا نمي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي عصر امروز در يادواره آينه‌داران آفتاب که در مجتمع فرهنگي رفاه برگزار شد، گفت: در جلسه‌اي که به ياد 5 شهيد برگزار شده بايد با لباس احرام وارد شد و کلمات شيوا و دلنشين مرحوم عسگراولادي نيز شما را خوب به حال آورد که در چه جلسه مبارکي حضور پيدا کرديد.

وي ادامه داد: همه ما به نوعي با اين 5 شهيد ارتباط داشته‌ايم، اما سوال مهم اين است که اين شهداي بزرگوار چگونه و در چه مسلکي رشد کرده‌اند؟ چرا که اين افراد کوچک نبودند و هر کدام نقش بزرگي در انقلاب ايفا کردند و انقلاب بزرگ را به ثمر رساندند.

رئيس مجلس با بيان اينکه انقلاب ايران روشنگري بزرگي در تاريخ بشر بود، افزود: شهيد عراقي، شهيد رجايي، شهيد باهنر، شهيد لاجوردي و شهيد اندرزگو ياران امام‌خميني(ره) بودند، اما اينکه آنها رشد يافته چه مکتبي بوده‌اند که به اين ميزان در انقلاب موثر بودند، داراي اهميت است؛ اگر ما رمز و راز اين موضوع را به درستي بفهميم، مي‌توانيم در مسير درستي حرکت کنيم يا در روش خودمان تغيير ايجاد کنيم.

لاريجاني گفت: امروز جنس مبارزه با جنس مبارزه در گذشته تفاوت دارد، چرا که آن روز معلوم بود دشمن کجاست و بايد چگونه با آن مبارزه کرد، اما امروز گاهي دشمن ناپيداست و خارج از مرزها قرار دارد، لذا مبارزه با دشمن نيز مشکل‌تر شده و به صحنه بين‌الملل نيز کشانده شده، پس مصاف با دشمن ساده نيست.

وي در خصوص ويژگي‌هاي اين 5 شهيد، گفت: نخستين خصوصيت آنها اخلاص است؛ آنها افراد مخلطي بودند و رياکاري نداشتند، يعني اگر قصد مبارزه داشتند با خدا رو راست بودند و به اين دليل توفيق و محبوبيت ميان مردم داشتند. همچنين اينکه اين 5 شهيد در بستر از دنيا نرفتند که توفيق بزرگي است.

رئيس مجلس ادامه داد: چندي پيش يکي از دوستانم پيش من آمد و گفت "ما همه همسن و سال شهيد مطهري شديم، اما اين مرد توفيق زيادي داشت و هنوز کتاب‌هاي او در کشور چاپ مي‌شود"؛ شهيد رجايي نيز معلم پاکباخته‌اي بود و نوع سلوک شهيد رجايي قبل و پس از انقلاب اسلامي تغييري نکرد، در حالي که بني‌صدر شديدترين حمله‌ها را به وي داشت و حرف‌هاي بني‌صدر نيش‌دار بود. اخيرا ديده‌ام بني‌صدر مکاتبات خود را با امام‌خميني(ره) و شهيد رجايي منتشر کرده است؛ البته نمي‌دانم چقدر درست است، اما کتاب وي خواندني است، چرا که در اين مکاتبات بني‌صدر با غرور و بدمستي صحبت مي‌کند، اما مخاطبان وي ادب و متانت دارند و شهيد رجايي در عين استواري کلام، متانت و ادب خود را نشان داده است، اما حرف‌هاي بني‌صدر نسبت به شهيد رجايي تخريب کننده بود.

لاريجاني در خصوص ويژگي‌هاي شهيد باهنر، گفت: شهيد باهنر فرد حليمي بود. اين 5 شهيد پيش مردم محبوب بودند و آنها نمونه و اسوه محسوب مي‌شدند. اين ويژگي آنها به اخلاص باز مي‌گردد و اين توفيقات را خداوند به هر کسي نمي‌دهد.

وي با اشاره به کلامي از اميرالمومنين(ع) ادامه داد: امام علي(ع) مي‌فرمايند«هر که نهان خود را درست کند، خدا آشکار او را درست مي‌کند و هر که براي دينش کار کند، خدا امر دنياي او را کفايت مي‌کند و کسي که آنچه بين خود و خداست را نيکو سازد، خدا آنچه بين او و مردم است را نيکو مي‌کند». مسلک اين 5 شهيد اين‌گونه بود، لذا بايد گفت اين پنج شهيد پيروان واقعي امام علي(ع) و استوانه‌هاي انقلاب  اسلامي بودند.

رئيس مجلس با اشاره به خصوصيت دوم شهداي حزب موتلفه، گفت: دومين ويژگي اين پنج شهيد اين بود که آنها هدف خود را گم نکردند و در بدترين شرايط انسان‌هاي مسلکي بودند و «هرهري» مسلک نبودند و مقصد را از دست ندادند، يعني همان راه روحانيت را طي کردند، غرب‌زده و شرق‌زده نشدند، تفقه در دين داشتند و به معناي واقعي دانشمند بودند.

لاريجاني ادامه داد: اين پنج شهيد دين را به درستي دريافتند و راه روحانيت را پيمودند. بسياري از اعوجاجات پس از انقلاب به اين دليل بود که راه را گم مي‌کردند، البته بعد از انقلاب موج‌هاي سنگين سياسي به وجود آمد که آنها متلک مي‌انداختند و مي‌گفتند بايد واقع‌گرا باشيم، اما بايد به آنها پاسخ داد مبدأ کار مهم است نه مقصد؛ اگر ديپلماسي ما ايدئولوژيک باشد، اشکال ندارد، اما اگر در ديپلماسي هدف نداشته باشيم هرهري مسلک مي‌شويم.

وي با بيان اينکه ايدئولوژيک بودن به معناي نديدن حقيقت نيست، اظهار داشت: اين پنج شهيد هيچ وقت هدف را گم نکردند و از راه روحانيت جدا نشدند، البته موج‌هايي که پس از انقلاب به وجود مي‌آمد برخي‌ها را به راهي مي‌انداخت که براي کشور صدمه بود، اما اين پنج شهيد استقامت داشتند و اگر امام خميني(ره) را به عنوان پيشوا قبول کردند با تمام وجود از او پيروي مي‌کردند.

رئيس مجلس در خصوص خصوصيت سوم شهداي حزب موتلفه، گفت: اين پنج شهيد در راه دين با فهم و درايت کار مي‌کردند و در کشور دريدگي ايجاد نمي‌کردند و راه را درست يافته بودند؛ هر جامعه‌اي که پرده‌ها در آن دريده شود، حيا از آن مي‌رود و به جاي هم‌افزايي در استعدادها شرايط به سمت سايش پيش مي‌رود.

لاريجاني گفت: زماني که بني‌صدر در کشور بود تمام مسئله‌اش اين بود که حزب جمهوري اسلامي را تخريب کند و خود را به عنوان کسي که گروه‌گرا نيست معرفي مي‌کرد، درحالي که وقتي شروع به کار کرد دفتر هماهنگي رئيس‌جمهور را به راه انداخت که بدتر از 10 حزب بود.

وي ادامه داد: اين 5 شهيد تبلور فکر را در عمل نشان مي‌دادند، نه اينکه به محض به قدرت رسيدن سازوکار فکر اسلامي را کنار بگذارند؛ امام علي(ع) در سخني مي‌فرمايند«هر که خود را پيشواي مردم مي‌داند، بايد پيش از تعليم ديگري نخست به تعليم نسل خود بپردازد و پيش از ادب کردن ديگران با عمل خود آنها را ادب کند».

رئيس مجلس گفت: اين پنج شهيد در راه خود ناسزا زياد مي‌شنيدند، اما از کوره در نمي‌رفتند و راه را گم نمي‌کردند، اما در ميدان مبارزه سياسي افرادي بودند که پرده دري مي‌کردند و حيا را کنار مي‌گذاشتند و جامعه را نيز آشفته مي‌کردند. ملاحظه کنيد که چقدر شهيد بهشتي را اذيت کردند و کلماتي گفتند که آدم خجالت مي‌کشد که آنها را در تاريخ بخواند.

لاريجاني افزود: جداي از خصوصيات معنوي و انقلابي اين 5 شهيد در مسند مديريتي نيز توفيق داشتند، چرا که قصد خدمت به مردم را داشتند و خدمت را افتخار مي‌دانستند، ضمن اينکه منت نمي‌گذاشتند. به طور مثال شهيد رجايي با همه جان خود مي‌گفت من خادم ملت هستم. اين موضوع مکتب مديريتي را ايجاد مي‌کند که انسان خادم ملت است و به چه ميزان وقت خود را صرف مردم و چقدر زمان خود را صرف حواشي مي‌کند.

وي تأکيد کرد: من مخالف گفتن اين نيستم که دولت و مجلس خدمات خود را بيان کنند، اما بايد توازن حاصل شود و گوشه‌اي از خدمات را بگويند؛ اين خصلت در شهيد باهنر وجود داشت.

رئيس مجلس با طرح اين پرسش که آيا وضع ما بهتر از گذشته است و به اين سنت‌هاي فکري نياز نداريم؟ تصريح کرد: اين طور نيست؛ ميدان مبارزه امروز گسترده‌تر و پيچيده‌تر و سخت‌تر از گذشته شده است و اگر در گذشته رژيم طاغوت وجود داشت و مصاف روشني داشتيم امروز اين‌گونه نيست و در موضوع هسته‌اي و اوضاع عجيب منطقه‌اي با مصاف جدي روبرو هستيم؛ مصاف هسته‌اي ما انرژي‌بر است و ساده نيست. دستاورد ملت بايد حفظ شود، اما همه قدرت‌هاي بزرگ جمع شدند که اين دستاورد را از ما بگيرند، اما بايد از تمام فنون ديپلماسي استفاده کنيم تا با هزينه کمتر آن را نگهداريم.

لاريجاني ادامه داد: هر روز که دشمنان از خواب بيدار مي‌شوند، سرشان را از پنجره بيرون مي‌کنند و عليه ملت ايران فرياد مي‌زنند که ايران دنبال سلاح است، اما آنها فريب‌کاري مي‌کنند و مي‌دانند که ما دنبال سلاح هسته‌اي نيستيم، اما فضاسازي کرده و اراده‌ها را معطوف مي‌کنند تا آن را به ماجرا تبديل کنند.

وي گفت: نکته جالبي است که تمام رسانه‌ها و رجال سياسي دنيا در يک چيز بمباران رسانه‌اي مي‌کنند که ايران به دنبال سلاح هسته‌اي است؛ برخي از آنها افرادي دارند که حاق مطلب را به گونه‌اي بيان مي‌کنند. برژينسکي مشاور امنيت آمريکا در سخني گفته است «ادعاي آمريکا در خصوص ساخت سلاح هسته‌اي توسط ايران بي‌معناست و اصولا من ايران را کشوري اصيل مي‌دانم که در اغلب کشورهاي خاورميانه چنين چيزي را نمي‌بينيد؛ در ايران انسجام واقعي وجود دارد و کشور با هويت و معتبر و با دولت مستحکمي است. اسرائيل تنها رژيمي است که به طور انحصاري داراي سلاح‌هاي هسته‌اي است و از مدت ها اين جنگ‌افزار را در اختيار داشته و ارتش اسرائيل 100 تا 200 بمب هسته‌اي دارد و اين براي قتل عام کافي است، بنابراين پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمي از سوي ايران مصداقي از حقه بازي است».

رئيس مجلس با اشاره به فتواي مقام معظم رهبري در خصوص سلاح هسته‌اي، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که ايران نمي‌تواند دنبال سلاح هسته‌اي باشد و خود آنها نيز عقل دارند که بفهمند فتوا چيز مهمي است و تغيير نمي‌کند؛ وقتي دبيرکل سازمان ملل به ايران آمد به من گفت آيا مي‌تواني فتواي رهبري را در مجلس تصويب کنيد؟ من به وي پاسخ دادم که ممکن است مجلس امروز قانوني بگذارد و فردا قانون خود را تغيير دهد، اما فتواي رهبر تغيير نمي‌کند.

لاريجاني با بيان اينکه آنها مي‌دانند ايران به دنبال سلاح هسته‌اي نيست، يادآور شد: حتي در گزارش آمريکايي‌ها نيز چنين چيزي گفته شده، اما آنها به ايران مي‌گويند شما کشور الهام‌بخش و تاثيرگذاري در منطقه هستيد و حالا قدرت فناوري هسته‌اي نيز پيدا مي‌کند، بنابراين با اين موضوع در معادلات منطقه‌اي تغيير ايجاد مي‌شود؛ آنها اين موضوع را تبليغات نمي‌گويند، بلکه در جلسات با ما مي‌گويند.

وي ادامه داد: من در جلسه‌اي در مذاکرات هسته‌اي به فردي گفتم که حرف اصلي شما چيست؟ او پاسخ داد مهمترين مسئله شما اين است که با فناوري هسته‌اي تراز کشور شما در منطقه تغيير مي‌کند. اين مصاف کوچکي نيست و به مجاهدت، فهم و دقت نياز دارد؛ تمام خصوصياتي که در اين پنج شهيد وجود داشت امروز کشور به اشد وجه به آن نياز دارد.

رئيس مجلس با اشاره به بحران‌هاي منطقه، گفت: بحران‌هايي که در منطقه وجود دارد دعواي شيعه و سني و به وجود آوردن جريان افراطي مگر در گذشته وجود داشت؟ خير؛ اين مسائل موارد جديدي است که به وجود آوردند، اما موضوع کوچکي نيست.

لاريجاني ادامه داد: دشمنان موجوداتي ايجاد کردند که از سربريدن مردم لذت مي‌برند. لذت مي‌برند که اتوبوسي را گلوله باران کنند و از ربايش زنان نيز لذت مي‌برند؛ زماني کشورهاي بزرگ فکر مي‌کردند اگر چنين موجوداتي را به وجود آورند مي‌توانند از آن به خوبي استفاده کنند، لذا آنها را با حساب به وجود آوردند.

وي با اشاره به سخن بوش پدر در سال 2003، گفت: بوش پدر در سال 2003 عنوان کرد «ايران بايد به وسيله دشمنان خود محاصره شود و تا سال 2008 بايد اين هدف محقق شود». البته نتوانستند اين هدف را محقق کنند، اما آنها براي هدف خود گروه بدلي مجاهدي ايجاد کردند که آن را به جان ايران بياندازند و دعواي شيعه و سني راه بياندازند و افراطي‌گري به وجود آورند و به جاي اينکه فکر الهام‌بخش اسلام و انقلاب اسلامي مردم را بيدار کنند، دعواي دروني به وجود آوردند.

رئيس مجلس درباره گروه داعش، گفت: سران داعش از وابستگان بودند و مهمترين سران آن در زندان آمريکايي‌ها بودند که آنها را آزاد کردند و به آنها گفتند جرياني به راه بياندازيد؛ در جريان سوريه نيز آنها به ناآرامي‌ها کمک کردند، چون استفاده آمريکا از تروريسم تاکتيکي است و براي رسيدن به هدف از تروريسم نيز استفاده مي‌کنند و در ادامه داعش را به وجود آوردند، يعني جريان افراطي که به جان کشورهاي منطقه که آن را به وجود آوردند، نيز خواهد افتاد.

لاريجاني ادامه داد: دشمنان به دنبال گسترش اين دعوا هستند و اين پديده مهمي است که در منطقه رشد کرده و يک نوع ديوانگي نيز در آن وجود دارد. امام علي(ع) مي‌فرمايند«تندروي نوعي جنون است، زيرا تندرو پشيمان مي‌شود و اگر نشود ديوانگي او پابرجاست». اين حرف متيني است و مي‌بينيد که در حال و وضع داعشي‌ها جنون وجود دارد.

وي با بيان اينکه مصاف با داعش، مصاف کوچکي نيست، يادآور شد: اين مصاف به انرژي، وقت و فکر نياز دارد تا مسلمان‌ها را از چنگ اينها نجات دهيم. اگر در گذشته با تاکتيک‌هاي روشني از رژيم ديکتاتور مواجه بوديم، امروز اين تاکتيک‌ها متنوع شده و مصاف بست پيدا کرده است، پس بايد مسلکي زندگي کرد و هدف‌گرا باشيم و بايد بيش از گذشته در راه‌مان استقامت داشته باشيم.

رئيس مجلس با بيان اينکه نبايد ميراث و انقلابي که به دست شهدا رشد يافته را فراموش کنيم، گفت: اين ميراث و انقلاب امروز دست اين نسل جديد است و نسل جديد با برداشت‌هايي از حکمت مديريتي آنها اين مصاف را مديريت مي‌کند.

لاريجاني در خصوص مشکلات موجود در کشور، گفت: مشکلات اقتصادي در درون کشور وجود دارد که بخشي از آن به دليل بي‌تدبيري و بخشي به خاطر تحريم‌هاست؛ ما در اين زمينه نياز به تدبير، دقت نظر و فداکاري داريم. وقتي هرخانه‌اي سر مي‌زنيم مشاهده مي‌کنيم جوانان بيکار در آن وجود دارند و اين موضوع انسان را نگران مي‌کند، بيکاري و تورم درد بزرگي است.

وي با اشاره به نام‌گذاري امسال با عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي، يادآور شد: اينکه امسال رهبر معظم انقلاب با عنوان عزم ملي و مديريت جهادي مطرح فرمودند راهي جز اين نيست و بايد واقعا مجاهدانه کار کرد. گاهي مشاجرات سياسي در کشور که به هر دليلي به وجود مي‌آيد آدم را متعجب مِي‌کند، چون ما با مصاف سختي در کشور روبرو هستيم، البته موارد غلطي در کشور وجود دارد، اما اين به اين معنا نيست که غلط را با غلط پاسخ دهيم و نياز به حلم داريم.

رئيس مجلس ادامه داد: اگر مي‌خواهيم راه اين بزرگان را بپيماييم بايد ببينيم که چکار کنيم. امسال سال اقتصاد مقاومتي است و بايد کشور ما از نظر توليد رونق پيدا کند و اقتصادمان مردمي شود، اما اين‌طور نيست.

لاريجاني با اشاره به سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي، گفت: سياست‌هاي اصل 44 توسط رهبري تصويب شد، اما چه بلايي برسر اين قانون در آوردند. آيا اين‌گونه اقتصاد مردمي مي‌شود؟ آن را از دولت گرفتند و به جاهاي غيردولتي دادند. اگر ما نيروگاه‌ها را بابت بدهي از وزارت نيرو بگيريم و به وزارت دفاع بدهيم کار غيردولتي بودن به آنها دست مي‌دهد يا اگر پتروشيمي‌ها را از وزارت نفت به وزارت دفاع بدهيم، درست است؟

وي گفت: سازمان تأمين اجتماعي هم‌اکنون خصوصي شده واکثر شرکت‌هاي بزرگ چنين سرنوشتي پيدا کردند يا در سهام عدالت مقدار بسياري از سهم شرکت هاي بزرگ را به مردم دادند. حالا اين پرسش مطرح است که آيا به شما حس مالکيت دست داده يا سهام عدالت به اسم و ورقي تبديل شده که شايد در خانه‌ها هم پيدا نکنيم؟ اين‌گونه که سيستم اصلاح نمي‌شود.

رئيس مجلس افزود: اينکه مقام معظم رهبري سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي را ابلاغ کردند، يعني اينکه مردمي شود و رقابت به وجود آيد، اما اين‌گونه رشد حاصل نمي‌شود و تا رقابت حاصل نشود دانشگاه‌هاي ما پيشرفت نمي‌کنند. هم‌اکنون پژوهش‌هاي دانشگاه‌ها ارتباطي به توليد ندارد، اما اکثر درآمد دانشگاه‌هاي معتبر دنيا از بخش‌هاي توليدي حاصل مي‌شود، اما بخش توليدي ما احساس نياز نمي‌کند و نتيجه آن اين مي‌شود که ما بودجه تصويب کنيم و به دانشگاه‌ها بدهيم و دانشگاه‌ها نيز پژوهش‌هايي انجام دهند که معلوم نيست به درد دنياي ما مي‌خورد يا آخرت‌مان.

لاريجاني ادامه داد: پس اگر رقابت در کشور و مردمي بودن اقتصاد به وجود نيايد، دانشگاه ما رويکرد صحيحي پيدا نمي‌کند و رهبري مسئله مهمي را رقم زدند، اما به درستي اجرا نشد. اين حجم کار که مقام معظم رهبري در اقتصاد مقاومتي مطرح فرمودند به مجاهدت زياد نياز دارد و جز با مديريت جهادي امکان‌پذير نيست؛ دولت بايد عزم خود را بر اين کار جزم کند.

وي با اشاره به هفته دولت، خاطرنشان کرد: ما به دولت يازدهم تبريک مي‌گوييم؛ آنها کارهاي زيادي انجام دادند، اما ما بايد در اين راه بي‌منت تلاش کنيم و اگر مي‌خواهيم راه شهيد رجايي و باهنر را طي کنيم بايد بدانيم امروز ميدان مجاهدت داخل کشور و اقتصاد مقاومتي است و اگر اين دو را درست کنيم مي‌توانيم در مذاکرات هسته‌اي ناجح باشيم وگرنه در مذاکرات نمي‌توانيم پيروز باشيم، لذا امروز بيش از گذشته به راه و مسلک اين شهيدان نياز داريم و بايد بيش از گذشته همديگر را تحمل کرده و اخلاق‌گرا باشيم و از برخي چيزها بگذريم.

رئيس مجلس در پايان خاطرنشان کرد: ممکن است برخي مسائل غلط باشد، اما بايد به خاطر يک مأموريت مهمتر از اين موضوعات بگذريم، لذا ياد کردن از شهداي بزرگ که افتخار ايران اسلامي هستند و موتلفه اسلامي که حزب پايدار در کشور ماست باعث افتخار است و موتلفه بايد مفتخر باشد که چنين شهداي بزرگي را در درون اين حزب دارد و بايد از اين‌گونه نشست‌ها اين پند را بگيريم که در منطقه و صحنه بين‌الملل در مصاف دشوارتري قرار داريم.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html